الأحد، 24 أغسطس 2008

hopegrave,هل تسمعنى؟


أندهش كلما طالعت مدونتى من تعليقات hopegrave
تدهشنى و تعطينى احساسا زائفا بانّى أكتب ما يستحق القراءة و التعليق و لكن يبقى السؤال من أنت؟؟؟ أنا أحببتك جدا من كلامك و أود أن أعرفك ماتنساش ان ليك نسكافيه ثرى ان وان!!!! مستنى منك كلام أكتر

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

!!فى الواقع أيوه أنا سامعك بجد
هذا هو المدهش فى الموضوع أننى أقرأ الكلام و أنا أسمعه بصوتك و أشعر بانفعالاتك لأننى أعرفك و هذا هو ما قصدته حين وصفت الموقع بالحميمية
أما عن الأحاسيس الزائفة فهى من نصيبى هذه المرة
نيجى للسؤال أنا مين؟
تكلم أعرف من أنت هكذا قالوا و ها أنا قد تكلمت إذاً فأنت تعرف من أنا
ما عانديش مانع أقولك الإسم فى الواقع أنا حأقولهولك لو سألت مرة كمان بس السؤال هل سيشكل هذا فارقاً أو سيعنى شيئاً؟
ساعات بحس أن من مميزات الشاشات التى نجلس خلفها أنها تحجبنا بتخلينا نعبر براحتنا نفضفض بجد ليختفى الشخص و تبقى الفكرة اللى هيا أكيد أهم بكتير من أى شخص طبعاً باستثناء الفيس بوك اللى شقلب الموضوع تماماً
ميرسى على النسكافيه و أحبك الله

OmarHammam يقول...

3andk 7a2,fkrt el net is all baout the idea not the person
bs fkrt en ana 3arfak w mosh 3arfk is killin me!!
mosh 3aref a6lob mennak tany esmk walla la2
mosh 3aref :(

غير معرف يقول...

...الفضول قتل القط
لم يستطع موسى -عليه السلام- أن يصبر أكثر
و لم يستطع يونس -عليه السلام- أن يصبر أطول
...حقاً خلق الإنسان عجولاً
بس أعتقد إن ربنا بيقولنا كده عشان ينبهنا إننا منبقاش كده مش عشان نبرر تصرفاتنا خاصة تصرفاتنا التى لم نقم بها بعد، والله أعلم
يعنى ما ينفعش الواحد يتعامل على أساس إن الإنسان خلق ظلوماً جهولا ، بس لما نغلط و هذا هو ما نفعله طوال الوقت تقريباً، ساعتها لازم نفتكر إن الإنسان ظلوم جهول عجول
و لما نغلط تانى و تالت وعاشر ...حنفتكر إن الإنسان خلق نسياً
...و هكذا
الكلام الكبير ده أكيد مش على الموضوع الصغير بتاعنا ، بس أنا لقيتها فرصة، نيجى بقى لسؤالك الذى أجدنى مضطراً للإجابة عليه
أنا هو هذا الذى كنت تظن أنه أنا
أنا نغمة لم تعزف بعد
أنا و بلا فخر زعيم مملكة الفشل و أرض الإختيارات الخاطئة
أنا الباشكاتب الذى لم يرى نقطة النور بعد
أنا محمود الذى لم يقتل نفسه بعد
أنا الذى لم يحن موعد تغريدته الأخيرة بعد
أنا الغارق فى مستنقع الخراء بانتظار الآتى لانتشالى الذى لم يظهر بعد
أنا الغارق فى محاولات إعادة الحياة إلى قلبه المتوقف و لم أنجح حتى الآن (زهقت من بعد).....أنا
أنا الذى لا أعرف من أنا
ولكننى أعتقد أنك تعرف إجابة سؤالك على الأقل
.............